Friday 9 March 2012

ေဆးဖုိးျဖစ္သြားတ့ဲ အဖြားရဲ ့ပင္စင္လစာ

 1.3.2012 ေန႕ ရက္စြဲပါ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၌ ပါရွိေသာ ေမးခြန္းမ်ားေမးျမန္းျခင္းက႑၌ လြတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦး၏ ဘဏ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ေမးခြန္း (၂)ခု ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘ႑ာေရးႏွင့္အခြန္၀န္ၾကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးဦးလွထြန္းကျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည့္ သတင္းစာပါအေၾကာင္းအရာကိုဖတ္ရႈမိျပီး တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ က်မသည္အဖြားႏွင့္အတူ  ျမိဳ႔ထဲ၇ွိ ျမန္မာ့စီးပြားေ၇းဘဏ္ခြဲတစ္ခု သို့ ပင္စင္လစာေငြ သြားေရာက္ထုပ္ယူရန္သြားခဲ့သည္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ျဖစ္ရပ္မွန္ေလးတစ္ခုကိုတင္ျပခ်င္ပါတယ္။

ဘ႑ာေရးႏွင့္အခြန္၀န္ၾကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးဦးလွထြန္း
သတင္းစာတြင္ပါ၇ွိသည့္အတိုင္း ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ အျငိမ္းစားလစာထုတ္ယူရမည့္ရက္ကို 2012 ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွစ၍ လမကုန္မီ (10)ရက္ထုတ္ေပးရန္ညႊန္ၾကားထားျပီးျဖစ္ေၾကာင္းပါရွိ၍ အဖြားတစ္ေယာက္၀မ္းသာစြာႏွင့္ အရင္လိုေငြထုတ္ရင္လူအမ်ားၾကီးကို ေစာင့္စရာမလိုေတာ့ျပီ ဆို၍ ေက်ာင္းဆရာမ ပင္စင္ေငြေလးအားထုတ္ယူရန္သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။ 
သို့ေသာ္ဘဏ္ဖြင့္ခ်ိန္အမွီသြားေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ေရွ႕တြင္ရွိေသာ လူအုပ္ၾကီးက ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းကေစာင့္ေနမွန္းမသိမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့ပါသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ေရွး၇ိုးမူအတိုင္းပင္ လက္ေရးႏွင့္ေရးးသြင္း ၊ တန္းစီစနစ္ႏွင့္ ရံုး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအတိုင္းပင္ဘဏ္၀န္ထမ္းမ်ားက လုပ္ေပးေနေသာ္ျငားလည္း မ်ားျပားလွသည့္ ပင္စင္စား အသက္အ၇ြယ္ၾကီးသူမ်ားက ပင္ပန္းစြာႏွင့္ ေစာင့္ဆုိင္းေနၾကရပါသည္။အသက္အ၇ြယ္ၾကီးရင့္ေသာ လူၾကီးမ်ားအတြက္ အဆင္မေျပမႈမ်ားကို ေတြ႔၇ွိခဲ့ပါသည္။ 
ဒီအထဲတြင္က်မႏွင့္အဖြားလည္းအပါအ၀င္ပါ။ လူငယ္ေတြအတြက္ေတာ့ခံႏိုင္ရည္၇ွိႏိုင္ေပမဲ့ လူၾကီးမ်ားအတြက္ေတာ့အဆင္မေျပႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မ်ားျပားလွတဲ့လူအုပ္ထဲမွာ အသက္ၾကီးလွသည့္က်မရဲ့အဖြား သူ့ရဲ့အလွည့္ကိုေစာင့္ရင္းႏွင့္မူးလဲခဲ့ရပါတယ္။ ပင္စင္ေငြကိုလဲမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေဆးခန္းကိုကားငွားျပီး တန္းေျပးရေရာ။ ေဟာ…ေဆးခန္းေရာက္ ေဆးသြင္းခ၊ အားေဆး၀ယ္ခ၊ ဆရာ၀န္ျပခ၊ ေဆးစာရင္း Bill လဲထြက္လာေရာ ကုန္္ပါျပီ ပင္စင္လစာတစ္လစာေလး….အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ ပိုတဲ့ေငြေလးကိုလက္ထဲမွာက်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့အဖြားကိုၾကည့္ျပီး
က်မလဲအဖြားကိုအိမ္သို့ျပန္ေခၚလာခဲ့ရပါတယ္။ အျပန္လမ္းမွာ က်မစဥ္းစားမိခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခု၇ွိခဲ့ပါတယ္။ 
လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးတင္ျပတဲ့ ဒဂံုျမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းမွာ အျငိမ္းစား၀န္ထမ္းေပါင္း (ရ၄၂၅) ဦးရွိိတယ္ေျပာပါတယ္။ ၀န္ၾကီးက (၁၀) ရက္ၾကိဳျပီးလုပ္ေပးတယ္ေျပာေတာ့ တစ္ရက္ကို လူေပါင္း (၇၄၂) ဦးကိုပဲထုတ္ေပးတယ္ထားဦး…. တစ္ဦးကို (၂) မိနစ္ ပဲ ၾကာတယ္ထား…..              (တကယ္ေတာ့သိတဲ့အတိုင္း ၅ မိနစ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္ေတာင္ နည္းပါေသးတယ္။) စုစုေပါင္း ၂ x ရ၄၂ = ၁၄၈၄ မိနစ္ (၂၄.၇ နာရီ) ေန့နဲ႕တြက္ရင္ေတာ့ တစ္ရက္လံုးလံုးၾကာပါလိမ့္မယ္ …..
က်မတို႔ရဲ႕ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး အလီေၾကညက္ခဲ့ရင္ေတာ့ နားလည္ႏိုင္မွာပါ။ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ကိုေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္တိုင္ဘဏ္ေရွ႔မွာ လမ္းေဘး ပလက္ေဖါင္းေဘးမွာ၊ အုတ္ခံုေလးမွာ၊ ေရေျမာင္းေဘးမွာ၊ လမ္းေဘးမွာ၊ ေကာင္တာေတြေရွ႔မွာ နာရီေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ထိုင္ဘူးရင္ေတာ့ ကိုယ္ခ်င္း စာတတ္မယ္ထင္ပါတယ္။
က်မတို႔ရဲ႕ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး ကေတာ့ထင္မွာဘဲ အရင္ကဘာမွမျဖစ္ဘဲ ဒီိလိုဘဲလုပ္လာတယ္လို႕….
က်မတို႔ရဲ႕ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးေရ… ေျပာျပပါရေစ… အရင္က ပင္စင္လစာေလးက ရာဂဏန္း ေထာင္ဂဏန္းေလာက္ကို ကားခကုန္၊ အပင္ပန္းခံျပီး လတိုင္းသြားမထုတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုလို အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးတဲ့ သမၾကီးက ပင္စင္လစာေတြကို ေလာက္ေလာက္လားလား တိုးေပးလိုက္ေတာ့က်မရဲ႕အဖြားအပါအ၀င္ ပင္စင္စားအေဖတို႔အေမတို႔လဲ ၀မ္းသာအားရ လွဴဖို႔တန္းဖို႔၊ သံုးစြဲဖို႔ လတိုင္းေတာ့ထုတ္ခ်င္ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ထမင္းတစ္လုပ္ ဒုတ္တစ္ခ်က္ ဆိုသလို ပင္စင္လစာသြားထုတ္တိုင္း အသက္ၾကီးျပီျဖစ္တဲ့၊ အားနည္းေနၾကျပီျဖစ္တဲ့ ေခၽြရံသင္းပင္းနည္းျပီး ပို႔ေဆာင္ေပးသူမရွိတဲ့ အဖိုးေတြအဖြားေတြ အတြက္ေတာ့ ေစာင့္ဆုိင္းရတဲ့အခ်ိန္ၾကာလြန္းတာကေတာ့ ပင္ပန္းလြန္းအားၾကီးပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုယ္စားျပဳ ဘဏ္ၾကီးရယ္… ဒီေန႔တိုးတက္ေနတဲ့ နည္းပညာေတြနဲ႔ computer  software  ေတြသံုးသင့္တယ္လို႔ယူဆမိပါတယ္။
ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ၾကီးတစ္ခုျဖစ္ေနပါလ်က္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းေဟာင္းေတြကိုေတာင္ပင္စင္လစာတိုးေပးႏိုင္ပါလ်က္ ဒီေလာက္တိုးတက္ေနတဲ့ေခတ္ထဲမွာ ယခုထက္တိုင္ လက္ေ၇းနွင့္ေ၇းသြင္းေနေသာ စာ၇င္းဇယားမ်ားကိုေျပာင္းလဲသင့္ျပီလို့ထင္ပါတယ္။
အခုထိဘဏ္စာရင္းစာအုပ္ လူႏွစ္ရပ္စာေလာက္မွာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႔ စာရင္းကို ရွာျပီးလုပ္ေနသ၍ေတာ့ အဖိုးအဖြားေတြ ပိုက္ဆံမသံုးရဘဲ အားလံုး ေဆးဖိုးသာျဖစ္သြားေတာ့မွာျဖစ္လို့
အရပ္ကတို႔ရဲ႕…… ၀ိုင္းျပီးနားခ်ၾကပါဦး……….
နန္းေကခိုင္

မုံရြာျမိဳ ့ အေၾကာင္း .....

မုံရြာဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေရွ ့ဘက္ကမ္း မွာ တည္ရွိ တဲ ့ ျမိဳ ့ တစ္ျမိဳ ့ ေနခ်င္ ့စဖြယ္
အညာမုိး အညာေလ အညာေရ အညာစရုိက္ တုိ ့ နဲ ့ ျပည္ ့စုံတဲ ့ အညာေဒသက
ျမိဳ ့ တစ္ျမီုဳ ့ ပါ

မုံရြာ ရဲ ့ ရာဇ၀င္က ဒီလုိ ဆုိပါတယ္

ေဂါတမ ျမတ္စြာ ဘုရား ပြင့္ေတာ္ မမူခင္ ဘီစီ ၃၅၀၀-၄၀၀၀ ခန္ ့က
မုံပင္ၾကီး အရိပ္မွာ ရေသ ့တစ္ပါး သတင္းသုံးေနစဥ္ သာသနာ
ထြန္းကား မည့္ အရပ္တည္း လုိ ့ ဗ်ာဒိတ္ထားေတာ္ မူခဲ ့ တဲ ့ မုံပင္ ရွိရာ အရပ္မွ
မုံရြာ ျဖစ္လာတယ္လုိ ့ ဆုိပါတယ္
( မိဂဒါ၀ုန္ဆရာေတာ္ .. မုံရြာ ရာျပည့္ မဂၢဇင္း )

ေရွးအခါက မုန္ ့သည္မ တစ္ဦးကုိ ပဠိစကၠဘုရင္က မိဘုရား ေျမွာက္တင္ခဲ့ ပါတယ္ ..
ဒါကုိ အစြဲ ျပဳလုိ့ ့လဲ မုန္ ့သည္မရြာ ၊ မုန္ ့ရြာ ၊ မုံ ့ရြာ ၊ မုံရြာ ရယ္လုိ ့ အဆင့္ဆင့္
ေရြ ့ေလ်ာ ခဲ တယ္လုိ ့ လဲ ဆုိပါတယ္ ၊
( ျမန္မာ ့ စြယ္စုံက်မ္း ၊ အတြဲ ၉၊ စာ ၃၃၉ )

ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာမွာ မုန္ရြာ လုိ ့ ေတြ ့ရွိရပါတယ္ ..
သာလြန္မင္း စစ္တမ္းမွာ မုန္ရြာ လုိ ့ ေဖာ္ျပျပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ
အလုံျမိဳ ့ စီရင္စု အတြင္းရွိတဲ ့ ရြာ တစ္ရြာလုိ ့ ေဖာ္ျပခဲ ့ တာေၾကာင္ ့
အဲသည္ေခတ္က မုံရြာဟာ ရြာၾကီး တစ္ရြာ အဆင္ ့မ်ွသာ ျဖစ္ခဲ ့ ျပီး
ယခု မုံရြာေျမာက္ဘက္ ၆ မုိင္ အကြာမွာ ရွိတဲ ့ အလုံ ဟာ ျမိဳ ့ အဆင့္ ျဖစ္ခဲ ့ ပါတယ္ ..

၁၈၈၈ ခုႏွစ္မွာ ရုံးစုိက္ရာကုိ မုံရြာကုိ ေျပာင္းေရႊ ့လာျပီး ျမိဳ ့ အဆင့္အျဖစ္
တုိးခ်ဲ ့ ဖြဲ ့စည္းခဲ ့ပါတယ္ .. ဒါေၾကာင့္ မုံရြာရဲ ့ ျမိဳ ့တည္ ခုႏွစ္ဟာ
(၁၈၈၈) ခုႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္ ..

ခုဆုိရင္ မုံရြာဟာ ျမိဳ ့တည္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၂၄) ႏွစ္ ရွိျပီ ျဖစ္ပါတယ္..

နတ္ႏွင့္နဂါးကို လွည့္စားသူ(၃)

  ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း နဂါးကို ေရွးအစဥ္အဆက္ကပင္ သိရွိကိုးကြယ္ခဲ့ၾက၏။ မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး၌ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ အေၾကာင္းႏွင့္စပ္လွ်င္း၍ ဂ၀ံပတိ၊ရေသ့၊ သိၾကား၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ စႏၵီ၊ ပရေမသြရာ ဆိုသူတို႔က ဘုရားျမတ္စြာဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတိုင္း သေရေခတၱရာၿမဳိ႕ကို စတင္တည္ေထာင္ေၾကာင္းပါရွိေလ၏။ ( ဤအေၾကာင္းအရင္းမွာ ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္ေတာ္၌ မပါမရွိပါ)

     ပုဂံျပည္ ေတာင္သူႀကီးမင္းျဖစ္ေသာ ေညာင္ဦးေစာရဟန္းမင္း လက္ထက္တြင္လည္း နဂါးရုပ္တုကို ကိုးကြယ္ေၾကာင္းဖတ္ရႈရ၏။ က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္တြင္ မဟာယာန တႏၱရဂိုဏ္းဆိုင္ရာကိုးကြယ္မႈမ်ားျဖစ္သည့္ ဗိႆႏိုးကိုကြယ္မႈ ၊နဂါးကိုးကြယ္မႈ၊ ဂ၀ံပတိကိုးကြယ္မႈ စသည့္ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ားရွိခဲ့ေၾကာင္း က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ နန္းတည္ေက်ာက္စာ၊ ပုဂံ နတ္ေလွာင္ေက်ာင္းႏွင့္ အပါယ္ရတနာ ဂူဘုရားမ်ားရွိ ပန္းခ်ီတို႔အရ သိရပါ၏။

     ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ နဂါး(၀ါ)ေျမြ ကိုးကြယ္မႈမရွိေတာ့ေသာ္လည္း နဂါး ယံုၾကည္လက္ခံမႈသည္ က်ယ္ျပန္႔ထင္ရွားစြာရွိေၾကာင္း ျမန္မာျပကၡဒိန္က ဦးစြာ သက္ေသခံပါ၏၊

             ျဗာဟၼဏ၀ါဒလာ နကၡတ္ေဗဒင္၌ နဂါးလွည့္ကိုၾကည့္၍ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ မ်ားကို မိရုိးဖလာ ဗုဒၶ၀င္မ်ား လကၡံယံုၾကည္ၾက၏။ တဖန္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနိက အေဆာက္အဦ ေစတီပုထိုးမ်ား၌လည္း စေနၿဂိဳဟ္ခြင္၏ အရပ္(အေနာက္ေတာင္ေထာင့္)၌ စေနၿဂိဳဟ္မင္း၏ စီးေတာ္ယဥ္ နဂါးတိရစၦာန္ကို ေတြ႔ရွိရ၏။


          ဤ၌ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မိစၦာဒိ႒ိ အယူစဲြရွိသူ မိရုိးဖလာ ၃၇ မင္းယံုၾကည္သူတို႔၏ “နတ္ႏွင့္နဂါး မလွည့္စားႏွင့္” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အို ေဆာင္ပုဒ္ေဆြးႀကီးကိုလက္ကိုင္ထား၍ယင္းေဆာင္ပုဒ္ကိုပင္လွည့္စားေနသူတို႔မွာ ထိုနတ္နဂါးယံုၾကည္သူတို႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပပါဦးအံ့။

   မိရိုးဖလာနတ္ ယံုၾကည္တို႔သည္ နတ္ကို မည္သို႔ လွည့္စားသနည္းဟူမူ နံကရိုင္း(ကၽြဲ)နတ္ပူေဇာ္မႈအခင္းအက်င္း၌ လႊတ္ကၽြဲ(သို႔) သတ္ကၽြဲ အစီအစဥ္ပါ၀င္၏။ ထုိအခါ တကယ့္ကၽြဲအစား ငါးရ့ံႏွစ္ေကာင္ကုိက်ြဲတစ္ရွင္းဟု လွည့္စားေခၚေ၀ၚကာ ငါးႏွစ္ေကာင္ကုိလႊတ္ၾက၏။ သတ္ကၽြဲအစီအစဥ္၌လည္း ငါးရ့ံႏွစ္ေကာင္ပင္ကၽြဲတစ္ရွဥ္းဟု လွည့္စားေခၚေ၀ၚကာ ေခါင္းျဖတ္သတ္ၾက၏။
           ဤ၌ ငါးရံ့ကိုကၽြဲဟု လွည့္စားျခင္းမွာ နတ္ယံုၾကည္သူတို႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိျမင္ႏိုင္ပါ၏။ အေမေရရင္နတ္ပူေဇာ္ပသ စားေတာ္စာ ဆက္ၾကရာ၌လည္း အေမေရရင္နတ္ မူရင္းစားေတာ္စာမွာ ၀က္သား(သြားဖံုးျမဳပ္သား)ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေအာက္ျပည္ေရာက္ အေမေရရင္အား ၀က္သားျဖင့္မဆက္သေတာ့ေခ်။ ၀က္သားအစား အျခားစားေတာ္စာမ်ားျဖင့္လွည့္ပတ္ကာ ဆက္သၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါ၏။
ယခင္ ဦးမင္းေက်ာ္၏ မူရင္းနတ္ခ်င္း တစ္ပုဒ္၍ူူူူူူ၌ “ၾကက္ကေလးငယ္ ဆူပါလြန္း ၀က္တဲ့၀က္သားျပြမ္း ၀က္သားျပြမ္းႏွင့္ အရက္ ေသာက္ခ်ိန္တန္ခ်ည့္ေလး  ”ဟုပါရွိရာ ယခု ဦးမင္းေက်ာ္နတ္သည္ ၀က္သားမစားရဟု နတ္ကေတာ္မ်ားက လွည့္ပတ္ေျပာဆုိကာ ၀က္သားျဖင့္ တင္ေျမွာက္ျခင္း မျပဳၾကေတာ့၍ ဦးမင္းေက်ာ္ဟူေသာ ျမန္မာစင္စစ္နတ္ႀကီးလည္း ၀က္သားမစားရေတာ့ဘဲ အလွည့္စားခံရရွာေလေတာ့သည္။

          အခ်ိဳ႕ေသာကနားစီးတို႔သည္ ကနားပြဲကို ကန္ထရိုက္စႏွစ္ျဖင့္ လက္ခံက်င္းပၾက၏။ ထိုအခါ ကနားစီးကန္ထရိုက္သည္ မိမိအျမတ္စြန္းရွိေရးအတြက္ သၾကားက်ိဳခ်က္ထားေသာ အရည္ကို ရိုးရိုးအရက္ျဖဴႏွင့္ေရာ၍ အေရာင္တင္ကာ ရမ္(RUM)အရက္အတုျဖင့္ နတ္ကိုလွည့္စားကာ တင္ေျမွာက္ၾကေလေတာ့၏။

        ဘုရင့္ေနာင္မင္း (၉၁၂-၉၄၃)လက္ထက္မတိုင္ခင္က အိမ္တြင္း မင္းမဟာဂီရိနတ္အား ကၽြဲျဖဴ ႏြားျဖဴ ဆိတ္ျဖဴ ၀က္ၾကက္မ်ားသတ္ကာ ေသအရက္ႏွင့္တကြ တင္ပပူေဇာ္ၾကရ၏။ဘုရင့္ေနာင္မင္းလက္ထက္တြင္ နတ္၀င္သည္(၀ါ)နတ္ကေတာ္မ်ားက မင္းမိန္႔အာဏာစက္ကိုေၾကာက္ရြံ႕ကာ ေဖာ္ျပပါ ကၽြဲျဖဴ ႏြားျဖဴ ၀က္ အရက္ေသစာမ်ားျဖင့္ တင္ေျမွာက္မႈမျပဳၾကေတာ့ေခ်။ အျခား မုန္႔ျဖဴ မုန္္႔နီ လက္ဖက္ စသည္တို႔ကိုသာ လွည့္ေျပာင္း၍ တင္ပပူေဇာ္ၾကေတာ့၏။

   တဖန္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္(ရြာေတာ္အရွင္)ကိုးကြယ္မႈ၌လည္း ျမင္း၏အရွင္သခင္အား ကိုးကြယ္ရမည့္အစား ျမင္းတိရစၦာန္ကိုကိုးကြယ္သမႈ ျပဳျခင္းမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္ရႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းအားျဖင့္ “နတ္ႏွင့္ နဂါး မလွည့္စားႏွင့္” ဟု အသံေကာင္းဟစ္ေနၾကေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ ကိုယ္၌က နတ္တို႔ကို လွည့္စားေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါ၏။

       နဂါးလွည့္စားမႈ၌ နဂါးဦးေခါင္းလွည့္သည္ကို တြက္ခ်က္၍ ခရီးသြားမႈကိစၥကို ျပဳၾက၏။ ဥပမာ-ေျမာက္အရပ္သို႔ နဂါးဦးေခါင္းလွည့္ေနလွ်င္ ေတာင္အရပ္သို႔ မသြားေကာင္းဟု အယူသီးၾက၏။ အကယ္၍ ေတာင္အရပ္သို႔ သြားမိပါက နဂါးခံတြင္းသို႔ ၀င္မိသည္ေၾကာင့္ ေဘးဆိုုးဒုကၡမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ရမည္ဟု နတ္နဂါးကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူတို႔က လွန္႔ေျခာက္ၾက၏။

     အေၾကာင္းကိစၥျဖင့္ မလြဲမေသြ ေတာင္အရပ္(နဂါးခံတြင္း)သို႔ သြားရမည္ဆိုပါက နဂါးကို လွည့္စားၾကေတာ့၏။ အဘယ္သို႔လွည့္စားသနည္းဟူမူ ေတာင္အရပ္(နဂါးခံတြင္း)သို႔ သြားရမည့္သူသည္ ပထမ အေနာက္အရပ္သို႔ ဟန္ျပသြား၏။ ထိုဟန္ျပသြားေသာအရပ္မွ မိမိသြားလိုရင္းအရပ္သို႔ သြားျခင္းျဖင့္ နဂါးခံတြင္းမ၀င္မိဘဲ နဂါးကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေဖာက္ထြက္သြားသည္ ဟုသတ္မွတ္က နဂါးကို လွည့္စားၾကေေတာ့၏။

     လူတို႔၏ေၾကာက္ရြံ႔မႈ မသိနားမလည္မႈတို႔ေၾကာင့္ နတ္မ်ားေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္သည္ဟု မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္မ်ားက မိန္႔ဆိုထားပါ၏။

 နတ္၀င္သည္တို႔သည္“နတ္ႏွင့္နဂါးမလွည့္စားႏွင့္”ဟု ေဆြးျမည့္ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာေဆာင္ပုဒ္အို ႀကီးကို ပါးစပ္ေသနတ္ပစ္သလို ေျပာဆိုလွန္႔ေျခာက္ပါကုန္၏။ ၄င္းတို႔ေျပာဆိုကိုးကြယ္ေသာ နတ္ နဂါးတို႔သည္ အကယ္တႏၱဳ ၿပိတၱာဘံုသားမ်ားႏွင့္ တိရစၦာန္ဘံုသားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါ၏။ မိမိတို႔တစ္ဘ၀တာ အစားေခ်ာင္ အေနေခ်ာင္ေရးအတြက္ ထိုဘံုသားမ်ားကို ဗန္းျပခိုင္းစားကာ လူအေပါင္းတို႔အား ကိုးကြယ္သမႈျပဳရန္ လွည့္စား လွန္႔ေျခာက္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။

  နတ္ နဂါးတုိ႔ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ အကုသိုလ္တံခါးပြင့္၍ ကုသိုလ္တံခါးပိတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမၼာဒိ႒ိ အယူအျမင္ မဟုတ္ျခင္း ယူတၱိကင္းမဲ့ျခင္း စိတၱဇယံုၾကည္မႈမ်ားသာျဖစ္ျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဘ၀လမ္း အၾကမ္းမွာ ထာ၀ရအရမ္းအကန္း မယံုၾကည္မိၾကေစရန္ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ မီးေမာင္းထိုးျပရပါေတာ့၏။


သုႏၵရ၀င္း(ေခ်ာင္းဦး)
ဓမၼရံသီ၊ ၂၀၀၀၊ စက္တင္ဘာလ။

ေခ်ာင္းဦး မိဘမဲ့ေက်ာင္းသို႔ အဝတ္အထည္မ်ားလွဴ

ေခ်ာင္းဦး မိဘမဲ့ေက်ာင္းသို႔ အဝတ္အထည္မ်ားလွဴ
Share
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕မွ ဧေမတၱာေစတနာ ရွင္မ်ားအဖြဲ႕က မံုရြာခ႐ိုင္ ေခ်ာင္းဦး ၿမိဳ႕ရွိ ဧရိပ္မြန္ ၂ မိဘမဲ့ အမ်ိဳးသမီး ကေလးမ်ားေက်ာင္းသို႔ အဝတ္ အထည္ႏွင့္ တစ္ေန႔တာ ထမင္း ေကြၽးေမြးလွဴဒါန္းျခင္းကို ေအာက္ တိုဘာ ၃၁ ရက္က အဆိုပါေက်ာင္း တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ ”အခုဒီေက်ာင္းမွာ ျမန္မာ ၁၁ဦး၊ ခ်င္း ၁၃ ဦး၊ နာဂ ၁၇ ဦး၊ ပအို႔ဝ္ ၄၄ ဦးနဲ႔ ပေလာင္ ၇ ဦးရွိပါတယ္။ ပညာေရးအေန နဲ႔ကေတာ့ အေျခခံ အဆင့္ပညာ ေရးေအာင္ၿပီး ၈ ဦး၊ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္တက္ေနသူ ၃ ဦး၊ အကူသူနာျပဳ (ရန္ကုန္) မွာ တက္ေနသူ ၃ ဦး၊ မူလတန္းျပ ၂ ဦး ရွိပါတယ္”ဟု ေက်ာင္းႀကီးၾကပ္ မႈ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးညြန္႔ျမက ဆိုသည္။ ဧေမတၱာေစတနာရွင္မ်ား အဖြဲ႕ မွ အဆိုိပါေက်ာင္းတြင္ရွိေသာ မိဘမဲ့ကေလး ၉၂ ဦးအား အဝတ္ အထည္မ်ား၊ စာေရးကိရိယာမ်ား၊ စားစရာမ်ားကို ဦးစိုးတင့္၊ ဦးခင္ေဇာ္မင္း တို႔က ဦးေဆာင္၍္ တစ္ေန႔တာထမင္း ေကြၽးေမြး လွဴဒါန္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဧရိပ္မြန္ ၂ မိဘမဲ့အမ်ိဳးသမီး ကေလးမ်ားေက်ာင္းတြင္ လက္ရွိ ပညာေရးေက်ာင္းသို႔ မေနရေသးသူ ၄ ဦးရွိၿပီး က်န္အမ်ိဳးသမီးငယ္က ေလးမ်ားသည္ သူငယ္တန္းမွ အထက္တန္းအဆင့္အထိ ပညာသင္ယူေနဆဲျဖစ္သည္။ အဆို ပါေက်ာင္းသို႔ လွဴဒါန္းလိုပါက ဖုန္းနံပါတ္ ဝ၂-၄၅၁၄၉ သို႔ ဆက္ သြယ္ႏိုင္ေၾကာင္းသိရသည္။