Friday 9 March 2012

နတ္ႏွင့္နဂါးကို လွည့္စားသူ(၃)

  ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း နဂါးကို ေရွးအစဥ္အဆက္ကပင္ သိရွိကိုးကြယ္ခဲ့ၾက၏။ မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး၌ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ အေၾကာင္းႏွင့္စပ္လွ်င္း၍ ဂ၀ံပတိ၊ရေသ့၊ သိၾကား၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ စႏၵီ၊ ပရေမသြရာ ဆိုသူတို႔က ဘုရားျမတ္စြာဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတိုင္း သေရေခတၱရာၿမဳိ႕ကို စတင္တည္ေထာင္ေၾကာင္းပါရွိေလ၏။ ( ဤအေၾကာင္းအရင္းမွာ ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္ေတာ္၌ မပါမရွိပါ)

     ပုဂံျပည္ ေတာင္သူႀကီးမင္းျဖစ္ေသာ ေညာင္ဦးေစာရဟန္းမင္း လက္ထက္တြင္လည္း နဂါးရုပ္တုကို ကိုးကြယ္ေၾကာင္းဖတ္ရႈရ၏။ က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္တြင္ မဟာယာန တႏၱရဂိုဏ္းဆိုင္ရာကိုးကြယ္မႈမ်ားျဖစ္သည့္ ဗိႆႏိုးကိုကြယ္မႈ ၊နဂါးကိုးကြယ္မႈ၊ ဂ၀ံပတိကိုးကြယ္မႈ စသည့္ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ားရွိခဲ့ေၾကာင္း က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ နန္းတည္ေက်ာက္စာ၊ ပုဂံ နတ္ေလွာင္ေက်ာင္းႏွင့္ အပါယ္ရတနာ ဂူဘုရားမ်ားရွိ ပန္းခ်ီတို႔အရ သိရပါ၏။

     ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ နဂါး(၀ါ)ေျမြ ကိုးကြယ္မႈမရွိေတာ့ေသာ္လည္း နဂါး ယံုၾကည္လက္ခံမႈသည္ က်ယ္ျပန္႔ထင္ရွားစြာရွိေၾကာင္း ျမန္မာျပကၡဒိန္က ဦးစြာ သက္ေသခံပါ၏၊

             ျဗာဟၼဏ၀ါဒလာ နကၡတ္ေဗဒင္၌ နဂါးလွည့္ကိုၾကည့္၍ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ မ်ားကို မိရုိးဖလာ ဗုဒၶ၀င္မ်ား လကၡံယံုၾကည္ၾက၏။ တဖန္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနိက အေဆာက္အဦ ေစတီပုထိုးမ်ား၌လည္း စေနၿဂိဳဟ္ခြင္၏ အရပ္(အေနာက္ေတာင္ေထာင့္)၌ စေနၿဂိဳဟ္မင္း၏ စီးေတာ္ယဥ္ နဂါးတိရစၦာန္ကို ေတြ႔ရွိရ၏။


          ဤ၌ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မိစၦာဒိ႒ိ အယူစဲြရွိသူ မိရုိးဖလာ ၃၇ မင္းယံုၾကည္သူတို႔၏ “နတ္ႏွင့္နဂါး မလွည့္စားႏွင့္” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အို ေဆာင္ပုဒ္ေဆြးႀကီးကိုလက္ကိုင္ထား၍ယင္းေဆာင္ပုဒ္ကိုပင္လွည့္စားေနသူတို႔မွာ ထိုနတ္နဂါးယံုၾကည္သူတို႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပပါဦးအံ့။

   မိရိုးဖလာနတ္ ယံုၾကည္တို႔သည္ နတ္ကို မည္သို႔ လွည့္စားသနည္းဟူမူ နံကရိုင္း(ကၽြဲ)နတ္ပူေဇာ္မႈအခင္းအက်င္း၌ လႊတ္ကၽြဲ(သို႔) သတ္ကၽြဲ အစီအစဥ္ပါ၀င္၏။ ထုိအခါ တကယ့္ကၽြဲအစား ငါးရ့ံႏွစ္ေကာင္ကုိက်ြဲတစ္ရွင္းဟု လွည့္စားေခၚေ၀ၚကာ ငါးႏွစ္ေကာင္ကုိလႊတ္ၾက၏။ သတ္ကၽြဲအစီအစဥ္၌လည္း ငါးရ့ံႏွစ္ေကာင္ပင္ကၽြဲတစ္ရွဥ္းဟု လွည့္စားေခၚေ၀ၚကာ ေခါင္းျဖတ္သတ္ၾက၏။
           ဤ၌ ငါးရံ့ကိုကၽြဲဟု လွည့္စားျခင္းမွာ နတ္ယံုၾကည္သူတို႔ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိျမင္ႏိုင္ပါ၏။ အေမေရရင္နတ္ပူေဇာ္ပသ စားေတာ္စာ ဆက္ၾကရာ၌လည္း အေမေရရင္နတ္ မူရင္းစားေတာ္စာမွာ ၀က္သား(သြားဖံုးျမဳပ္သား)ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေအာက္ျပည္ေရာက္ အေမေရရင္အား ၀က္သားျဖင့္မဆက္သေတာ့ေခ်။ ၀က္သားအစား အျခားစားေတာ္စာမ်ားျဖင့္လွည့္ပတ္ကာ ဆက္သၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါ၏။
ယခင္ ဦးမင္းေက်ာ္၏ မူရင္းနတ္ခ်င္း တစ္ပုဒ္၍ူူူူူူ၌ “ၾကက္ကေလးငယ္ ဆူပါလြန္း ၀က္တဲ့၀က္သားျပြမ္း ၀က္သားျပြမ္းႏွင့္ အရက္ ေသာက္ခ်ိန္တန္ခ်ည့္ေလး  ”ဟုပါရွိရာ ယခု ဦးမင္းေက်ာ္နတ္သည္ ၀က္သားမစားရဟု နတ္ကေတာ္မ်ားက လွည့္ပတ္ေျပာဆုိကာ ၀က္သားျဖင့္ တင္ေျမွာက္ျခင္း မျပဳၾကေတာ့၍ ဦးမင္းေက်ာ္ဟူေသာ ျမန္မာစင္စစ္နတ္ႀကီးလည္း ၀က္သားမစားရေတာ့ဘဲ အလွည့္စားခံရရွာေလေတာ့သည္။

          အခ်ိဳ႕ေသာကနားစီးတို႔သည္ ကနားပြဲကို ကန္ထရိုက္စႏွစ္ျဖင့္ လက္ခံက်င္းပၾက၏။ ထိုအခါ ကနားစီးကန္ထရိုက္သည္ မိမိအျမတ္စြန္းရွိေရးအတြက္ သၾကားက်ိဳခ်က္ထားေသာ အရည္ကို ရိုးရိုးအရက္ျဖဴႏွင့္ေရာ၍ အေရာင္တင္ကာ ရမ္(RUM)အရက္အတုျဖင့္ နတ္ကိုလွည့္စားကာ တင္ေျမွာက္ၾကေလေတာ့၏။

        ဘုရင့္ေနာင္မင္း (၉၁၂-၉၄၃)လက္ထက္မတိုင္ခင္က အိမ္တြင္း မင္းမဟာဂီရိနတ္အား ကၽြဲျဖဴ ႏြားျဖဴ ဆိတ္ျဖဴ ၀က္ၾကက္မ်ားသတ္ကာ ေသအရက္ႏွင့္တကြ တင္ပပူေဇာ္ၾကရ၏။ဘုရင့္ေနာင္မင္းလက္ထက္တြင္ နတ္၀င္သည္(၀ါ)နတ္ကေတာ္မ်ားက မင္းမိန္႔အာဏာစက္ကိုေၾကာက္ရြံ႕ကာ ေဖာ္ျပပါ ကၽြဲျဖဴ ႏြားျဖဴ ၀က္ အရက္ေသစာမ်ားျဖင့္ တင္ေျမွာက္မႈမျပဳၾကေတာ့ေခ်။ အျခား မုန္႔ျဖဴ မုန္္႔နီ လက္ဖက္ စသည္တို႔ကိုသာ လွည့္ေျပာင္း၍ တင္ပပူေဇာ္ၾကေတာ့၏။

   တဖန္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္(ရြာေတာ္အရွင္)ကိုးကြယ္မႈ၌လည္း ျမင္း၏အရွင္သခင္အား ကိုးကြယ္ရမည့္အစား ျမင္းတိရစၦာန္ကိုကိုးကြယ္သမႈ ျပဳျခင္းမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္ရႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းအားျဖင့္ “နတ္ႏွင့္ နဂါး မလွည့္စားႏွင့္” ဟု အသံေကာင္းဟစ္ေနၾကေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ ကိုယ္၌က နတ္တို႔ကို လွည့္စားေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါ၏။

       နဂါးလွည့္စားမႈ၌ နဂါးဦးေခါင္းလွည့္သည္ကို တြက္ခ်က္၍ ခရီးသြားမႈကိစၥကို ျပဳၾက၏။ ဥပမာ-ေျမာက္အရပ္သို႔ နဂါးဦးေခါင္းလွည့္ေနလွ်င္ ေတာင္အရပ္သို႔ မသြားေကာင္းဟု အယူသီးၾက၏။ အကယ္၍ ေတာင္အရပ္သို႔ သြားမိပါက နဂါးခံတြင္းသို႔ ၀င္မိသည္ေၾကာင့္ ေဘးဆိုုးဒုကၡမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ရမည္ဟု နတ္နဂါးကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူတို႔က လွန္႔ေျခာက္ၾက၏။

     အေၾကာင္းကိစၥျဖင့္ မလြဲမေသြ ေတာင္အရပ္(နဂါးခံတြင္း)သို႔ သြားရမည္ဆိုပါက နဂါးကို လွည့္စားၾကေတာ့၏။ အဘယ္သို႔လွည့္စားသနည္းဟူမူ ေတာင္အရပ္(နဂါးခံတြင္း)သို႔ သြားရမည့္သူသည္ ပထမ အေနာက္အရပ္သို႔ ဟန္ျပသြား၏။ ထိုဟန္ျပသြားေသာအရပ္မွ မိမိသြားလိုရင္းအရပ္သို႔ သြားျခင္းျဖင့္ နဂါးခံတြင္းမ၀င္မိဘဲ နဂါးကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေဖာက္ထြက္သြားသည္ ဟုသတ္မွတ္က နဂါးကို လွည့္စားၾကေေတာ့၏။

     လူတို႔၏ေၾကာက္ရြံ႔မႈ မသိနားမလည္မႈတို႔ေၾကာင့္ နတ္မ်ားေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္သည္ဟု မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္မ်ားက မိန္႔ဆိုထားပါ၏။

 နတ္၀င္သည္တို႔သည္“နတ္ႏွင့္နဂါးမလွည့္စားႏွင့္”ဟု ေဆြးျမည့္ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာေဆာင္ပုဒ္အို ႀကီးကို ပါးစပ္ေသနတ္ပစ္သလို ေျပာဆိုလွန္႔ေျခာက္ပါကုန္၏။ ၄င္းတို႔ေျပာဆိုကိုးကြယ္ေသာ နတ္ နဂါးတို႔သည္ အကယ္တႏၱဳ ၿပိတၱာဘံုသားမ်ားႏွင့္ တိရစၦာန္ဘံုသားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါ၏။ မိမိတို႔တစ္ဘ၀တာ အစားေခ်ာင္ အေနေခ်ာင္ေရးအတြက္ ထိုဘံုသားမ်ားကို ဗန္းျပခိုင္းစားကာ လူအေပါင္းတို႔အား ကိုးကြယ္သမႈျပဳရန္ လွည့္စား လွန္႔ေျခာက္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။

  နတ္ နဂါးတုိ႔ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ အကုသိုလ္တံခါးပြင့္၍ ကုသိုလ္တံခါးပိတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမၼာဒိ႒ိ အယူအျမင္ မဟုတ္ျခင္း ယူတၱိကင္းမဲ့ျခင္း စိတၱဇယံုၾကည္မႈမ်ားသာျဖစ္ျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဘ၀လမ္း အၾကမ္းမွာ ထာ၀ရအရမ္းအကန္း မယံုၾကည္မိၾကေစရန္ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ မီးေမာင္းထိုးျပရပါေတာ့၏။


သုႏၵရ၀င္း(ေခ်ာင္းဦး)
ဓမၼရံသီ၊ ၂၀၀၀၊ စက္တင္ဘာလ။

No comments:

Post a Comment